måndag 15 augusti 2011

Min närvaro i cyberspace

Det kan tyckas att jag skriver här alldeles för lite med tanke på min skrivarbakgrund. För Er som läser tänkte jag berätta kort varför…


Att leva med bipolär sjukdom gör livet till en berg och dalbana. Jag mår förträffligt bra men måste hela tiden lära mig att inte utmana mig för mycket. Jag vill skriva mer här, men just nu måste jag fokusera på en balans i vardagen. Det saknas alldeles för mycket struktur vilket gör att de mindre viktiga sakerna blir satta åt sidan. Klart att min blogg är viktig för mig, men inget är så viktigt som att få bevara hälsan och må bra.

Alltså, jag vill inte sitta här och kleta ut hur dåligt jag mår eller liknande eftersom läget är relativt under kontroll just nu. Men balansen är oerhört viktig och hårfin.
Därför är tiden mellan inläggen långa ibland. Det innebär INTE att jag lagt ner bloggen eller slutat skriva. Jag ber Er bara att ha tålamod.

På återskrivande - snart hoppas jag


6 kommentarer:

Roffes blogg sa...

Det där med struktur och balans är så himla svårt. Jag har jättesvårt för det.
Och visst går det före att sitta vid datorn egentligen.
Jag läser när du skriver och tycker det är bra.
Hälsningar från Mib.

mariellejohnsson sa...

Jag har svårt för att hålla mig borta från cyberspace även om jag borde ibland. Känner att jag gnäller så mycket att folk inte orkar med mig. Å andra sidan får dom ju låta bli att läsa då. Tycker för övrigt att det du skriver när du skriver är så tänkvärt och bra.
Hälsningar från Marielle ;-)

Cecilia Asp sa...

Hej Marielle!

Tack för dina varma ord. Jag har precis skrivit klart manuset på min bok om min bipolära sjukdom:) Kommer att komma smakråd under flkien "Med mit liv i mina händer" så småningom

Ibland måste man få älta så tänk inte på det. Just ältandet tar oss framåt..

mariellejohnsson sa...

Jättespännande! Jag började också skriva på en bok om mig .... hm jag gör rätt ofta så att jag börjar skriva på nåt men sen lägger jag av och sen börjar jag på nåt nytt. På så sätt har jag aldrig blivit färdig med nånting nånsin... :-( Tror det har med min diagnos att göra faktiskt. Du vet man startar projekt som känns totalt lysande och tror man ska bli berömd och allt möjligt. Sen när jag landar så tänker jag "Herregud vilken skit!" och "Hur puckad jag är" osv. Ocn nästa gång man startar upp nåt briljant då är det nåt annat projekt som gäller, så ingenting blir nånsin klart för mig. :-(
Nu ska jag alla fall se framemot din bok!
Kram!

mariellejohnsson sa...

Nu har jag förresten läst prologen du lagt upp. Herregud så bra! Jag vill läsa mer!! Skriv mera!

Cecilia Asp sa...

Tack Marielle!

Boken är klar och ligger för redigering på olika håll.

Gällande ditt eget skrivade, kör på bara:)