måndag 20 augusti 2012

Ett mejl kom från Pia

Hej vackra människa!


Vill tacka dig för att du drar bort den skitiga ridån, som vi bipolära har stått bakom. Tack för att du visar att vi inte är "dumma i huvudet".

Jag är själv bipolär och har läst nästan allt på din sida. Speciellt artikeln "Min sjukdom sitter i jaget". I den känner jag igen mig nästan till 100%.

Jag länkade till den på Facebook, och önskar att många vill läsa. Börjar försiktigt att acceptera min sjukdom, och tar ett steg i taget för att "tala om" att jag har den.
Arbetstränar just nu 50%, så ekonomin är ganska taskig just nu. Men när jag får några kronor över ska jag köpa din bok "Med livet i mina händer" på stört!
Är just nu i en djup depp/ångest period, och surfade runt på Bipolarna. Det var där jag hittade din sida. :-) Känns lite bättre nu när jag har läst om dig.

Jag är stolt över att du vill ta med mina ord på din blogg/sida och det stärker mig i mitt accepterande av sjukdomen. Jag ska inte dölja längre. Inte stå bakom en skitig ridå som ingen vågar öppna!

Jag finns, och är faktiskt en cool, extremt intelligent människa med ruskigt sjuk/morbid humor som gör det bästa av situationen.
Tack för att du finns!
Varma kramar från Pia i Falkenberg

Inga kommentarer: