måndag 3 augusti 2015

Det finns alltid två sidor av en historia

Jag ville ha stöd. Allt jag ville ha var hjälp i den svåra situationen. Jag ville bara lösa den. Istället fick jag personliga, kränkande och verbala övergrepp slängda i ansiktet. Jag blev anklagad för att ljuga. Anklagad för att vara falsk. Jag blev beskylld för att vara dum i huvudet. Jag har blivit övergiven i en sådan svår situation att jag inte visste om jag skulle överleva sorgen. Anklagelserna har haglat mot mig och jag har blivit dömd. Jag har blivit så hatad av människor som inte frågat om min sida. Min upplevelse.  Är det så svårt att förstå att det alltid finns två sidor av en historia ... 

It takes two to tango. Ja det heter visst så och i det här fallet är det verkligen det också.  Två att dansa tills den andra inte kan hålla takten. Det är lätt att dra sig ur dansen medan den andre står ensam kvar. Funderar. Vad hände? Vad gjorde jag för fel? Sen kommer haglet av kränkningar. Ord som jag inte visste fanns i den andres huvud. Har jag förtjänat det här? Verkligen inte.

Sen kommer omgivningen. Driver ett hat-tåg mot mig och jag fattar ingenting men framförallt, DE vet ingenting. Dom har inte all information eftersom de inte hört min sida.
De tar ställning och jag får uppleva ännu mer nedsatta och kränkande åsikter. 
Men fortfarande är det ingen som frågar mig. Ingen som är intresserad av mitt svar utan man tar ställning direkt. Hur kan man göra det när man bara lyssnar på en sida av historien?

Min omgivning tar inte mitt parti utan säger: ”Det finns alltid två sidor av en historia.” Det tycker jag är skönt. Jag lär mig något i det hela. De skulle aldrig ta ställning mot personen i fråga, men jag? Tydligen har jag förvandlats från någon som var respekterad och omtyckt, till någon som ljuger och är elak. Känner ni mig verkligen? Nej just det, ni har aldrig frågat.

Så hoppa av ert självupptagna tåg. Inse att det finns två sidor av en historia. Om du lyssnar till bägge sidorna kan du ta ställning om du då fortfarande är så jävla självupptagen…


Jag kopplar härmed bort de människor som går bakom min rygg och driver ett hat-tåg mot mig och som istället borde ta reda på HELA sanningen med några enkla frågor. 
Sen hoppar jag upp i Loket och för mig vidare i mitt liv och ni kommer aldrig bli påkopplade igen. Jag gör slut med er! 



”Vuxen blir du när du är beredd att ta fullt ansvar för vad du gör i livet, och inte längre skyller på andra eller på omständigheterna.”

Inga kommentarer: