söndag 20 december 2015

Jag har inte sett ett klipp på tv:n om flyktingarna. Jag har heller ingen aning om vad som händer I Paris. Jag är helt enkelt inte intresserad och får heller inte ha en åsikt … så skjut mig!

För mig är det ganska lätt om vi sopar ihop allting i en grushög. Jag röstar självklart på ett parti som stödjer bättre psykiatrivård när jag lever med en kronisk sjukdom. Jag röstar självklart på ett parti som ger mig möjligheter att utvecklas på dom områden jag önskar...jag röstar..ja ni ser vart jag vill komma.

Det är för jävligt det som händer. Det är för jävligt att människor får stå ut med fruktansvärda saker. Jag kan aldrig förstå denna grymhet år 2015. Det är vi nog alla enade om.  Jag är inte oempatisk. Jag är inte rasist. Det är nämligen svårt för mig att bli det då jag i tonåren växte upp i ett område där 5 av 6 lägenheter i en portuppgång var flyktingfamiljer. Jag är en omtänksam person MEN jag står mig själv närmast. Detta innebär att jag politiskt följer partier som gynnar mina behov. Det innebär inte att jag är egoist och ni behöver inte gilla det… seriusloy…

Jag vill att min brorson/gudson ska ha en bra skola och uppväxt. Jag vill att min pappa ska kunna gå igen. Jag vill att mamma ska få en skön pension och jag vill ha min brorsa ska må bra. Jag vill att min bästa vän ska bli frisk. Det är där jag vill lägga pengarna och politiken.  Varför? För att jag står mig själv närmast – det gör du också.

Vad packar du först när något händer? Grannens sockor eller ditt ärvda diamanthalsband? Inget? Nej, för du står dig själv närmast och tar hand om dig och dina kära först. För det är så det ska vara. Sen räcker vi ut handen när vi tillsammans är som starkast utan att bli kallade egoister eller rasister. Simpel as that.

Sen får de ansvariga sluta med att bajsa i leklådan och kasta sand på varandra samt ordna upp det här kaoset på allvar.

Inga kommentarer: