onsdag 19 november 2008

Han har redan gått.

Vet du om att han gillar mig? På samma sätt som han gillar dig. Han vet vart jag står och jag tror mig veta vad han känner i detta läge. Vet du om att han pratat med mig i telefon flera timmar per dag när vi jobbat, delat drömmar och visioner? Han har pratat i termer som vi och då menar han mig och han själv, inte er. Han tror att han är snäll för att han stannar hos dig, men tro mig; ingen vill somna bredvid någon som egentligen befinner sig någon annstans. Jag vet precis vart jag vill sova. Bollen ligger hos honom, jag kan bara hoppas.

Har han berättat att det vi känner för varandra är själsligt, att han bedragit dig? Inte rent fysiskt, men vad kan vara värre än när hjärtat inte är där det hör hemma. Han sover inte bredvid dig. Känner du att han inte är närvarande, att han prioriterat allt annat än dig? Då är din känsla rätt. Det är dags för honom att ta ansvar för sin egen lycka. Han är inte där, han har redan gått…låt han fortsätta gå och stäng dörren efter honom.

Inga kommentarer: