fredag 7 november 2008

"Hej Du..."

Mobilen skriker ilsket och jag ger ett sömndrucket svar. "Hej Du.." Hela jag mjuknar. Världen blir större och gladare. Det gråa är inte grått längre. Med de två orden "Hej Du" får du hela mig att gunga.

Favorit tiden på dygnet är numer när jag ska lägga mig. Det vaknar ett hopp om att du ska ringa på morgonen och väcka mig. Med din trygga röst och pralinaktiga beteende får jag den bästa starten på dagen. Vi delar det senaste, om det nu hänt så mycket de senaste par timmarna. Ibland spelar det inte så mycket roll vad vi pratar om, bara att vi pratar. Att få höra varandra.

Du behöver inte lova något. Jag vill bara veta vad du tänker och känner. Det är så här jag vill ha det, varje dag – vill du?




Många gånger avslutar du för att be och ringa upp om du är upptagen. Jag lägger på luren och tänker ”Hej Du…”

Inga kommentarer: