onsdag 4 juli 2012

Min hyllning till min bästa vän Malin

Till min älskade ”Såpis” från din ”James” 2012-07-04


Som jag sagt förr, jag kommer nog aldrig blogga om Adam tar över All sången och det ska heta Alsing på skansen eller varför drottning Silvia brukar ha servett på huvudet till sin folkdräkt. Heller kommer det inte bli så mycket åsikter om att Glenn Hysén har bytt blöja på Sveriges berömdaste bakdel. Mode? Nä, jag har min egen stil. Framför allt har jag min egen stil att välja vänner. När jag träffade ”min” Malin föll jag pladask. Åtta år senare finns det inte en man eller någon annan som kommit oss emellan. Vi har diskuterat vilt, men aldrig storbråkat. Äntligen någon som avskyr kärringtjafs, telefonprat och falskhet. Man kan säga att vår djupa vänskap var kärlek vid första ögonkastet…

Jag kommer inte ihåg vår första riktiga träff men det första mötet var när hon körde hem hennes kompis som också blivit min vän från krogen. På den tiden som nyseparerad hade jag så mycket vänner att jag inte hann med mig själv.

Jag & Malin i Bulgarien för ett par år sedan. Vi har svaghet för godsaker

När vår vänskap utvecklades mötte jag en lugn tjej med stort tålamod som var och fortfarande är otroligt taskig på att hålla tider, alltså min totala motpol. Vi hade samma råa jargong och jag vet att Malin ofta roas av min humor.

Malin själv fick mig att landa mera och bli lugnare.

 

Efter något år insjuknade jag i svår depression som sedan resulterade i diagnosen bipolär sjukdom. När jag efter ett par år hade krafsat mig upp ur de värsta självmordstankarna insjuknade Malin i depression och senare kunde man se att även hon hade diagnosen bipolär sjukdom. Även om vår sjukdomsbild ser helt olika ut och vi hanterar sjukdomen inte likadant så har vi en förståelse för varandra ingen annan har. Många kan tro att vi lärde känna varandra via något kontaktnät angående bipolaritet, men så är alltså inte alls fallet.
Vi öppnade dörrar för andlighet och har fått veta på flera sådana håll att vi är själsvänner som ska hålla hårt i varandra. En bekräftelse på något vi redan visste.



Malin i Bulgarien med mina solbrrillor - dela alltid lika:)
 Vi har under de här åren gjort korta resor, åkt utomlands eller bara tagit promenader och en sväng på stan. Vi har gjort lumpen tillsammans, gnällt över karlar för att sedan hylla dem ett par dagar senare. Vi har festat otroligt mycket och har haft så kul och kommer förhoppningsvis fortsätta att ha det trots att vi kämpar med vår hälsa.


Malin har en mjuk personlighet. Vi delar samma uppfattning om att livet inte går ut på att skaffa barn och leka kärnfamilj samt har samma förkärlek till djur.
 Jag kan lägga mina problem i hennes knä och hon sina i mitt, utan att det känns betungande för någon av oss. Samtidigt är fullständiga motpoler på många vis. Hon har tålamod, det har inte jag. Hon är lugn medan jag är impulsiv. Malin har lång startsträcka till förälskelse och jag kan bli blixtförälskad på en gång. Malin dejtar när hon är singel, jag skulle aldrig i mitt liv kunna göra det.


Hur kan då vår vänskap vara så bra? Jag tror att både i vänskaps- och kärleksrelation ska man vara varandras motpoler för att lyfta varandra. Det viktigaste är att grundvärderingarna är detsamma och det är det för oss. Vi blir aldrig osams eller behöver fundera om man gjort något fel. Vi ventilerar ständigt livets frågor och nöjer oss med att ha olika åsikter ibland. Vi har bägge en enorm självdistans och kan skratta åt oss själva.


Malin har förmågan att lära mig att sluta vara så självdestruktiv och hård mot mig själv. Hon får mig också att landa med bägge fötterna på jorden när jag försvinner iväg i min impulsiva värld.
Jag är hennes transportsträcka liksom hon är min. Däremot är min kortare än hennes. Trots våra egenskaper och vissa motpoler känns det som vi känt varandra i ett tidigare liv, vilket vi säkert har.


Jag och Malin festar hemma hos mig...
Vi har också ett eget motto som är: ”Om man inte kan berätta allt och lita på sin bästa vän, ja vem ska man då vända sig till?”






Tack Malin för att Du finns i mitt liv!
♥ ♥ ♥ I love you ♥ ♥ ♥



 Sommaren 2006 - We are Invincible ;)

"Invincible – one love supreme
Unbreakable – one land of dreams

Two hearts unite – insatiable
This love tonight – invincible
I’m always on your side"
/ Carola

William
Malins nye ”pojkvän”
Själv är jag moster och Gudmor

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack gumman, håller med dig helt. Du å jag, Alfred!