lördag 8 september 2012

Lisa Nilsson spelar bipolär i rockmusikalen ”Next to Normal”


Nedan kan Ni se inslaget där Lisa berättar om att sätta in sig i karaktären och läsa inför hur det är att spela en sjuk, bipolär människa. Hon pratar om de ”utsuddade gränserna” som många bipolära känner igen och även hur musik kan vara bra terapi.



Lisa sjunger ”Jag saknar bergen” från musikalen. Texten är absolut en bipolärs människas liv.



Som bipolär skulle jag verkligen vilja se den. Fantastiskt att göra en rockmusikal med detta som tema. 

Heja! Rocka!

1 kommentar:

Amanda sa...

Hörde oxå den,kände igen mig i texten efter bara några rader,haha,sedan sa hon ju att det handlade om en med bipolär sjukdom så då förstod jag varför jag kände igen så mycket i den :)Skulle faktiskt oxå vilja se den,är inte så mycket för musikaler annars.