tisdag 12 november 2013

FÖR MIG ÄR DET SJÄLVKLART ATT INTE SKAFFA BARN!


”Vem ska ta hand om dig när du blir gammal? Det är väl klart att du ska ha barn, det är det största miraklet i världen! Vad ska du göra, leva alldeles ensam? Du börjar ju bli lite till åren.
Ja fördomarna har varit många att jag inte följer ”deras” normer. Att jag inte vill leka Svenssonliv. Då vill jag vända på det hela och tjata tillbaka; Varför skaffade du barn, kanske av fel anledning? För att följa ”normen”? Jag skiter väl i om du har ett Svenssonliv. Inte ifrågasätter jag det, men det kanske börjar blir dags…

Den enklaste förklaring jag har till att inte vilja ha barn är (eftersom många har sånt behov av förklaring); Jag har ingen som helst barnlängtan. Ett barn ska vara efterlängtat när man sätter det till världen.
Andra anledningar är att jag tycker samhället är för grovt så jag inte vill fostra ett barn i denna värld. Jag tycker skolorna blir alltmer kassa, dagis likaså. Jag tycker även barn har blivit alldeles får råa mot varandra och att barn inte får vara barn längre. Det är lite av det jag känner och tycker.

Det är som om folk undrar: ”Vad då, finns det annat på menyn än barn?” Snacka om att inte klivit utanför dörren. Jag har upplevt fantastiska skrivarresor i utlandet, kärlek, äventyr, egna resor till utlandet, skrivit böcker, driver företag, har vänner, tränar och mycket mer. Jag älskar det! Jag vill inte kliva upp mitt i natten, rapa ungar och byta bajsblöjor. Jag älskar att sova och slappa när inget annat kul driver mig. Då är jag helt plötsligt egoist. Det är väl snarare tvärtom än att sätta ett barn till världen jag inte önskar?

Kliv inte in i mitt sovrum en gång till. Allvarligt, jag klappar dig rakt på käften för du har inget med mina livsval att göra. Jag bryter normer på flera ämnen, jag blir ofta ifrågasatt men tänker lika ofta på dom som lägger sig i, att de kan verkligen inte trivas med deras egna liv. Det är bara det jag är trött på tjatet!

Om du nu så gärna vill fortsätta ifrågasätta mitt livsval så tänker jag svara dig:
”FÖR MIG ÄR DET SJÄLVKLART ATT INTE SKAFFA BARN OCH VARFÖR, DET SKA DU SKITA I”!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mankind cannot solve the worlds problems, mankind is the problem. - därför vill inte jag heller skaffa barn, någonsin ^^ Plus att de äter för mycket tid och energi, vilket är rena mardrömmen!
Förstår dig precis i detta inlägg, bra skrivet :D

Anonym sa...

Håller med i allt du säger!