måndag 15 februari 2016

En Andra Chans.

Jag brukar säga att livet inte ger oss en andra chans utan att vi får skapa dem.  Att vi behöver en time out för att finna den andra chansen. Men även om jag ger dig en andra chans brukar jag inte få det själv.  Det misstag jag gör är förmodligen omöjligt att återhämta sig ifrån.

En time-out är bara ett plåster. Det slutar blöda ett tag och man ser inte skadan. När du blöder så syr jag ihop dig och jag förstår inte hur du kan bortse från alla obesvarade frågor men jag vet hur det känns. Det kallas att ”nå botten”.

Det är svårt att ge någon en andra chans. Det är ännu svårare att be om en. En chans att få göra om allt med den kunskap som man har nu och det man lärt sig. En chans att rätta till de misstag vi begått. En chans att börja om, från början...


"Det förflutna definierar oss. Vi må sträva efter att lägga det negativa bakom oss, men den enda utvägen är att lägga till något bättre."

Inga kommentarer: