måndag 18 februari 2008

Ännu en deltävling är över.

Jag blev imponerad framför tvn igår. Helt plötsligt blev det som jag trodde – jag älskade hela skiten, från början till slut.

Så hon gjorde det igen. När jag väl ska börja ifrågasätta min idol Carola så plockar hon fram ett större röstregister, ny energi. Tar människan aldrig slut? Hennes sätt att sätta Andreas i fokus och lyfta fram honom gör mig mäkta imponerad. ”One love” är en låt som flörtar med U2-publiken och jag har, som jag misstänkte, helt ändrat åsikt efter att se dem i tv.

I övrigt då, borde jag inte vara besviken när Carola och Andreas inte gick vidare direkt till Globen? Nej varför skulle jag vara det? Jag får ju lyssna på dem i alla fall och jag tycker samtliga fyra bidrag som gick vidare var värda det. Mina Rödluve-tvillingar blir bara rödare och Ola får gärna klia mig på ryggen en tråkig måndagskväll.

Det jag däremot ifrågasätter är alla Mello-hatare. Att rösta fram Andra Generationen med deras ”Kebabpizza” är inte mer än ett hån för oss schlagerfantaster. Och den största besvikelsen var nog att inte Alexander och hans svala inte fick komma bland de fem bästa.

Jag har precis lyssnat igenom låtarna utan att se dem. Resultatet är helt klart annorlunda. Men det är en annan historia och det tar vi inte här…

+ Kristian Luuk

- Hon som pratar med artisterna efter låtarna – fan gör hon där?

Inga kommentarer: