onsdag 9 november 2011

"Med mitt liv i mina händer" + Tisalaya Park = ?

Ska jag åka? Eller inte? Har jag råd? Eller Inte? Är jag värd det? Eller inte?

Så kan tugget gå i min skalle så fort det gäller pengar. Jag har fått förmånen att umgås och färdigställa min bok i Spanien tillsammans med min författarcoach. Bara hon och jag. Palmer kokosnötter och solstolar. Pool, coca cola light och min PC. Värme, god mat och miljöombyte.....Tomt konto!!!

Varje gång när jag ska resa renskrapar jag de sista pengarna och får dåligt samvete. Börjar sedan småspara och så reser jag igen. Så där håller jag på. Sen skuldbelägger mig själv. Man är ju inte rik som sjukskriven. Å andra sidan har jag inte tänkt vara sjukskriven i hela mitt liv.

Så, om två veckor åker jag. Då ska jag färdigställa min bok, äta got mat, ligga i solstolen och mycket mer. Okej det blir ingen semester rakt av men jobbet är ju älskvärt. Så vad de bekommer mina skuldkänslor och dåliga samvete så tar jag och lämnar dem kvar i Västerås.

Vårt hotell :)

http://www.fritidsresor.se/resa/spanien/gran-canaria/maspalomas/lagenheter-tisalaya-park/bilder?season=vinter-11-12#page-scroll

3 kommentarer:

Monica O Kolkman sa...

Jag tycker ändå du är fantastisk på att lyckas vrida och vända på dina pengar så att du kan åka. Hur många skrivarresor har du lyckats åka på?
Där ligger jag i lä.
Jag drömmer om att åka på fler skrivarresor, men det blir nog inte av.
Fast Sevilla igen skulle inte vara dumt.

mariellejohnsson sa...

Woaw! Kram och ha det bra!

Cecilia Asp sa...

Tack Monica. Jag söker fondmedel för att komma iväg. Jag har varit i Venedig, Sevilla, två ggr i Sitges, nu i Maspolamas...de är vad jag kommer ihåg *s* men jag tror det är alla...ev ngt till...
Drömmar är tillför att för verkligas. Hitta ett alternativ som passar dig för att spara pengar...Allt går! :)

Marielle: Tackar har kommit hem igår. Väldigt trött och sliten men haft det jättebra ich nästan tryckdags på boken. Måste vila och läsa igenom först:)