torsdag 21 juni 2012

Glada tillrop om min föreläsning! TACK!

"Cecilia berättar öppet och personligt om sin sjukdom. I vårt samhälle där psykiskt sjuka ofta möts av fördomar är denna öppenhet inte bara en frisk fläkt, utan även en förutsättning för att ändra människors uppfattning. Cecilia delar med sig av sina erfarenheter med en positiv anda men hon är inte heller rädd att visa sin sårbarhet. Genom uppläsning av hennes bok fick vi en inblick i hennes mörkaste stunder. Publiken bjuds med i en diskussion och får möjlighet att ställa frågor. Jag kan inte annat än hoppas att hennes mod inspirerar fler människor att våga acceptera och komma ut med sina sjukdomar."


/ Malin Lundberg, åhörare


"Det var en mycket bra föreläsning du höll Cecilia, tack för det, det var en ynnest att få vara med. Jättebra att du varierar med plats på scenen och så får du ju vila benen lite också. För mig kändes det som att du var en helt annan person efter föreläsningen än innan och under, det var som en propp gott ur dig. Om du kan locka fram den stämning du var i efter föreläsningen när du föreläser så kommer du att bli en femetta på estraden och du har väldigt mycket att berätta. Du gör skillnad och du gör en insats för dig själv i din utveckling och för oss andra i vår utveckling.
Kör ditt race Cecilia med mottot, "stor och stark men ödmjuk" och glöm inte att ta med lagom med humor."

/ Flemming...Föreningen Balans Gävle


"En givande och proffsig föreläsning om hur det är att leva med en bibolär sjukdom.
Att varva det med att läsa ur boken var mycket bra, det gjorde att åhöraren blev mera nyfiken på innehållet.
Som mamma är jag både stolt och ledsen, stolt för att Cecilia har kommit så långt i livet trots denna resa
Ledsen att Cecilia har en kronisk sjukdom som begränsar hennes liv på olika sätt."


/Mamma


”Tack för en fantastiskt fin föreläsning Cecilia, den rörde mig till tårar, det var så naket, avskalat och äkta..♥♥♥"....Vad jag gillade mest, när du så naturligt läste på dina lappar, upplevde jag dig så sann och fängslande, du kan verkligen konsten att beröra på djupet, för mig personligen, blev det nästan en rysare för att jag kände igen så mycket..♥♥♥ Det vackraste var när du tackade din vän Patrick, kan det finnas sådana fina människor? Tydligen ♥"

/ Elisabet


"Tyckte generellt den var bra.. Vet inte om man kanske skulle korta ner läsningen.. Men ja vet inte hur föreläsningar ang en bok är.. Sen tycker jag att det var en bra föreläsning..

Tyckte du var jätte stark å duktig."

/ Patrick Backelin



(kommer ev. fyllas på)

Inga kommentarer: